Tourists Lifestyle

Rome 2010 - 2012

ENG - "A tourist is someone who travels in countries other than the habitual residence and outside of their own everyday surroundings, for a period of at least one night but not more than one year and whose usual purpose is other than any remunerated activity of the country visited. This term includes those who travel for: leisure, rest and vacation, visiting friends and relatives, for business reasons and professional, for health reasons, religious / pilgrimage and more." (World Tourism Organization).
Rome, for its attractions every year is full of tourists from all over the world, each with their own customs and traditions, all gathered in one city. This meeting generates a number of situations and behaviors that are common among all travelers.
The first thought of a tourist is the documentation of his trip. The picture of themselves in front of the characteristic monument or local tourist attraction is the proof of having been there, something to show to friends and family, sometimes even more important than the simple act of looking.
The tour guides not to risk of losing someone offer a colorful way to be followed.
Beyond that, are endless the situations and possibilities that can be generated when so many, life experiences, habits and cultures coexist simultaneously in the same city for a short period of time.
ITA - "Un turista è una persona che viaggia in paesi diversi dalla sua residenza abituale e al di fuori del proprio ambiente quotidiano, per un periodo di almeno una notte ma non più di un anno e il cui scopo abituale è diverso da qualsiasi attività remunerata del paese visitato. Questo termine include coloro che viaggiano per: svago, riposo e vacanza, per visitare amici e parenti, per motivi di lavoro e professionali, per motivi di salute, religiosi/pellegrinaggi e altro." (Organizzazione Mondiale del Turismo). Roma, per le sue attrazioni ogni anno è piena di turisti provenienti da tutto il mondo, ognuno con i propri usi e costumi, tutti riuniti in una sola città. Questo incontro genera una serie di situazioni e comportamenti che sono comuni a tutti i viaggiatori. Il primo pensiero di un turista è la documentazione del suo viaggio. La foto di se stessi davanti al monumento caratteristico o all'attrazione turistica locale è la prova di essere stati lì, qualcosa da mostrare ad amici e familiari, a volte anche più importante del semplice atto di guardare. Le guide turistiche per non rischiare di perdere qualcuno offrono un modo colorato per essere seguiti. Oltre a questo, sono infinite le situazioni e le possibilità che si possono generare quando tante, esperienze di vita, abitudini e culture coesistono contemporaneamente nella stessa città per un breve periodo di tempo.

© 2023 Giuliano Del Gatto. All Rights Reserved